2013. szeptember 30., hétfő

Amerikai palacsinta

Ha egy finom és gyors reggelit szeretnénk, vagy ha nassolhatnékunk van, ez a palacsinta talán a legjobb választás! Nem kell hozzá sok minden, szerintem minden háztartásban megtalálható, ami szükséges hozzá! Mi nagyon szeretjük, de újabban a teljes kiőrlésű változatát szoktam csinálni! Mind a két receptet megosztom, próbáljátok ki ti is! :) Jó étvágyat kívánok hozzá! :)



Amerikai palacsinta  /alap változat/




Hozzávalók
-15 evőkanál liszt
-3 evőkanál cukor /ízlés szerint/ 
-fél csomag sütőpor
- 2 evőkanál kakaópor
-2 db tojás
-kb. 22 evőkanál tej /az állagán látni fogjuk, hogy mennyit vesz fel a tészta/
- 3 kanál olaj /olvasztott margarint is használhatunk helyette/


Elkészítés:
A száraz hozzávalókat /liszt, cukor, sütőpor, kakaópor/ egy nagyobb tálban összekeverjük, majd jöhetnek a "nedves" hozzávalók! Elsőként a két tojást szoktam hozzáütni, elkeverem, majd apránként hozzá adom a tejet! Olyan állagú tésztát kell kapnunk, ami már keverhető, de nem folyékony állapotú! A tökéletes állag olyan, mint a piskóta tészta /természetesen még sütés előtt :P/
Ezután jöhet bele az olaj /olvasztott margarin/. Palacsinta sütőben a legideálisabb elkészíteni /én kerámia sütőben készítem, mert ebben olaj/zsiradék nélkül tudom elkészíteni/. Egy kisebb szedőkanálnyi egy palacsinta. Ha ezt a sütőbe töltjük, szinte magától kerek formára terül szét! Addig sütjük míg sűrű "buborékok" nem jelennek meg a tésztán /ekkor tudjuk hogy fordítani kell/, valamit a széle szép aranybarnás nem lesz! Utána lapos fakanállal könnyen átfordítható, és a másik oldalát is süssük készre! Csináljuk végig ezt a folyamatot, amíg el nem fogy a tészta alapanyag.

Tálalás:
 Eredeti recept szerint juharsziruppal szokták fogyasztani, de lehet lekvárral/dzsemmel, friss gyümölcsökkel /eper, áfonya...valami isteni ezzel a kettővel :P az áfonyát a tésztájába is bele lehet keverni/, agávé sziruppal /valamivel olcsóbb a juharsziruptól/, simán porcukorral, kakaóporral. 



Teljes kiőrlésű /gyúrós/ palacsinta 

Ez a változat egészségesebb, nincs benne olyan sok "hízlaló" anyag! :D Egy testépítőknek készített oldalon láttam a receptet, aztán kicsit változtattam rajta! :) A kép nem saját, de nézzétek el nekem! :) /sajnos nem találtam erről a változatról képek :( de ígérem, pótolom majd!/






Hozzávalók:
-10 evőkanál rozsliszt
-2 evőkanál fehérjepor /elhagyható, helyette lehet +2 kanál liszt/
-2 evőkanál kakaópor
-fél csomag sütőpor
- 2-3 evőkanál barnacukor /lehet nyírfacukor vagy édesítő is ízlés szerint/
-fél csomag sütőpor
-kb. 22 evőkanál tej
-3 kanál olaj /én kókuszolajat használok hozzá...ha már egészségesebb változat/ :)

Elkészítés:
Ugyanúgy történik, mint a sima változatban, semmit nem kell másképp csinálni! :)

Tálalás:
Mivel itt az egészség a szempont, szigorúan csak gyümölcsökkel, esetleg agávé/juharsziruppal





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése